برای شروع شغل داربست بندی چه چیزهایی باید بدانید
برای شروع شغل داربست بندی چه چیزهایی باید بدانید

برای شروع هر شغلی باید اطلاعات زیادی را کسب کنید تا بتوانید در آن شغل موفق باشید و قبل از آن داشتن علاقه قطعا می تواند تاثیر بسیار زیادی برای پیشرفت در آن داشته باشد . اگر به دنبال  شروع شغل داربست بندی هستید باید ابتدا اطلاعات مفیدی بدست آورید تا با چالش های این شغل آشنا شوید .
شغل داربست بندی از مشاغل سخت در دنیا به حساب می آید و از توجه ویژه ای  برخوردار است ولی متاسفانه در ایران اینگونه نیست و خیلی از با سابقه هایی که در این کار مشغول هستند خطرات و مشکلات آن را در نظر نمی گیرند .
پس باید در ابتدا بدانید کار در ارتفاع شرایط خاص خود را دارد و علاقه میتواند به این شغل کمک بسیاری کند و به همین خاطر کار در ارتفاع و لذت کار در آن شرایط طرفداران خاص خودش را دارد. در نظر داشته باشید که لباس کار و کمربند مهمترین ابزاری هستند که شما را در برابر خطرات احتمالی ایمن نگاه می دارند البته ایمنی همیشه صددرصد نیست و شما باید تمام زوایای آن را یاد بگیرید.
برای شروع این شغل سلامت جسم و روان بسیار اهمیت بالایی دارد و باید در نظر داشته باشید که آیا توان جسمانی لازم را برای این شغل دارید یا خیر قاعدتاً مثل تمامی مشاغل فنی شما باید حداقل یک دوره شش ماهه تا یکساله را به عنوان کمک داربست بند یا در اصطلاح شاگرد بگذرانید تا با اصول داربست بندی و ابزار مورد استفاده در آن آشنا شوید.
در ادامه این مسیر کم کم باید رفتن بروی داربست را از ارتفاع کم و پروژه های کوچکتر شروع کنید و سپس با توجه به استعداد و توانایی جسمانی به ارتفاع بیشتر و پروژه های بزرگتر ورود پیدا کنید .
در حال حاضر دوره های آموزشی محدودی مربوط به کار در ارتفاع و داربست بندی وجود دارد که با گذراندن این دوره ها می توانید گواهینامه های مرتبط با کار خود را کسب کنید. تا قبل از این دوره داربست بندی در فنی و حرفه‌ای با هماهنگی اتحادیه و پیشکسوتان این حوزه برگزار میشد  که فعلا متاسفانه از این دوره ها خبری نیست و فعلا دوره ای که فنی و حرفه ای برگزار میکند قالب بند و کفراژ بند می باشد که عملا برای قالبندی کاربرد دارد.
آینده این شغل بدین گونه است که طی سالهای گذشته افغان ها که از قدرت بندی بالایی برخوردار بودند رفته رفته کشور را ترک کردند و جای خالی آنها در این صنعت به خوبی روشن شد و با این نکته می توان فهمید که در آینده با کمبود جدی نیروی متخصص در این حوزه مواجه خواهیم بود و با توجه به اینکه از ایمنی کمتر و حقوق کم تا ۴ میلیون در ماه جوانان کمی را ترقیب به این شغل می کند باید توجه بیشتری به این حوزه داشت زیرا این شغل می تواند اقتصاد کشور را شکوفا کند به این دلیل که اگر نیروهای متخصص خوبی با استانداردهای جهانی تربیت کنیم می توانیم این نیرو ها در کشورهای دیگر بکار بگیریم و برای کشورمان ارز آوری داشته باشیم و تا رسیدن به نقطه مسیر زیادی را باید سپری کنیم ...

 

جمعه, 10 مرداد 1399
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7522
تهران
داربست فلزی شکوری
1341
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
724
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
860
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5757
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2194
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی