آیا داربست را باید خرید یا اجاره کرد ؟
آیا داربست را باید خرید یا اجاره کرد ؟

آیا داربست را باید خرید یا اجاره کرد ؟

داربست یک جزء ضروری برای هر پروژه ساخت و ساز است . برای سازنده بی تجربه، اجاره داربست گزینه ای مناسب تر است، اما برای سازندگان با تجربه، نقطه ای وجود می آید که باید تصمیم بگیرد که آیا کرایه یا خرید داربست بهترین گزینه است . داربست بسیار متفاوت از اجاره یا خرید خانه برای مثال است. عوامل متعددی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند و این راهنما به کسانی که در فرایند تصمیم گیری هستند کمک خواهد کرد که آیا داربست را باید خرید یا اجاره کرد ؟.

اجاره داربست

مزایای اجاره داربست در مقایسه با خرید وجود دارد. هنگامی که داربست های خود را اجاره می کنید، شرکت داربست ها را به محل مورد نیاز حمل می کند و داربست ها را برای شما نصب و برش می دهد. اگر شما داربست را خریداری کنید، باید واجد شرایط نصب و تخلیه داربست همراه با برنامه های مختلف ایمنی در محل باشید. داربست های اجاره نیز به مراتب ارزان تر از خرید داربست هستند، به ویژه اگر این پروژه کوتاه مدت با سه ماه یا کمتر باشد. این هزینه ها نه تنها شامل داربست ها می شود، بلکه حمل و نگهداری داربست است که می تواند قیمت های خرید داربست را به شدت افزایش دهد. علاوه بر این، داربست اجاره گزینه ای بهتر است اگر ساختار به شکل عجیب شکل گرفته باشد یا داربست های سفارشی به دلیل پیچیدگی پروژه مورد نیاز است. همچنین توصیه می شود در صورتی که ارتفاع پروژه بیش از شش متر باشد بهتر است داربست را اجاره کنید.

از سوی دیگر، برخی از مزایای به دست آوردن داربست وجود دارد. اجاره داربست معمولا بین یک هفته و یک ماه است، بنابراین به طور معمول برخی از هزینه های هدر می رود زیرا پروژه در جایی بین اجاره نامه شما به پایان خواهد رسید. در صورت نیاز به داربست اضافی در طی پروژه، باید منتظر بمانید که داربست اضافی به دست می آید که به پول و زمان هدر رفته نیز منتهی می شود.

خرید داربست

شکی نیست که خرید داربست برای گزینه های بزرگتر برای شرکت های ساختمانی بزرگ که هر ساله در بسیاری از پروژه ها کار می کنند، گزینه ای مناسب است. برخی از ملاحظات وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. حمل و نگهداری داربست در یک تسهیلات ایمنی، هزینه های خرید داربست را افزایش می دهد و نیاز به تعمیر و نگهداری منظم برای اطمینان از اینکه داربست ها ایمن و سازگار با استانداردهای همان کشور هستند، انجام می شود. خرید داربست به این معنی است که داربست برای شما در دسترس شما است هر زمان که به آن نیاز دارید و هیچ وقت نباید از تحقیق در مورد بهترین قیمت ها و مرور شرایط و ضوابط اجاره نامه صرف نظر کرد، به ویژه اگر زمان از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. علاوه بر این، اگر انتظار می رود که پروژه ساخت و ساز بیش از سه ماه طول بکشد، توصیه خرید داربست است.

برای پروژه هایی که کمتر از 6 متر ارتفاع دارند، خرید داربست نیز بهترین گزینه است، زیرا معمولا این نوع داربست همه کاره است و می تواند در پروژه های مختلف استفاده شود. هرچند در نظر داشته باشید، شما نیاز به پرسنل واجد شرایط برای احداث و تخلیه داربست دارید ونیز باید برنامه هایی برای ایمنی موثری داشته باشید. علاوه بر این، خرید داربست بسیار گران تر از اجاره است، بنابراین شما باید مطمئن شوید که جریان نقدی شما صحیح است و هزینه های خرید داربست در بودجه شما است.

حالا، آیا من باید اجاره یا خرید داربست کنم؟

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا شما باید اجاره یا خرید داربست را در نظر بگیرید، عوامل بسیاری وجود دارد. به عنوان یک قاعده کلی، اگر پروژه بیش از سه ماه طول بکشد و ارتفاع پروژه کمتر از 6 متر باشد، خرید داربست بهترین گزینه است. پس از تکمیل پروژه، شما باید انتخاب کنید که آیا تجهیزات داربست را نگه دارید یا آن را بفروشید، که جایگزین ارزان تر از اجاره داربست می شود. معکوس نیز درست است، بنابراین اگر پروژه کمتر از سه ماه طول بکشد، ارتفاع شش متر بالاتر است یا ساختار به طرز شگرفی شکل گرفته است، و سپس اجاره بهترین گزینه است.
 

داربستان اولین وبسایت ارائه دهنده خدمات داربست در سراسر کشور

دوشنبه, 12 شهریور 1397
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7520
تهران
داربست فلزی شکوری
1339
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
722
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
858
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5755
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2191
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی